- דמי ניהול – לא יודעים לבחון נכון את דמי הניהול – פעמים רבות לקוחות בתיק מיועץ לא מחשיבים את העלויות של קרנות נאמנות בתיק ולכן חושבים שניהול התיק הוא בחינם.
- בוחנים את התשואה באופן לא נכון – בתיק מיועץ בד"כ הכסף יושב בחשבון הלקוח בו הלקוח מבצע פעילות שוטפת. לכן כאשר מבוצעות הפקדות ומשיכות כספים קשה לאמוד את הצלחת התיק.
- עמלות – פעמים רבות ניתן להוזיל עמלות כמו דמי משמרת ועמלות קניה ומכירה. ברגע שיש היכרות מעמיקה עם הבנקים השונים ניתן לבדוק כיצד ניתן להוזיל. לעיתים מדובר אף באחוז לשנה.
- דמי ניהול – חושבים שמשלמים פחות ממה שבפועל. בתיק השקעות מנוהל בד"כ יש עלות אפקטיבית – כלומר שגם אם הלקוח חושב שמשלם X כי רשמו לדוגמא 0.6% דמי ניהול בהסכם, במידה ויש לו קרנות אז הוא משלם Y כי הקרנות בתיק מייקרות את העלות הכוללת של תיק ההשקעות.
- פיזור שגוי בתיק השקעות ואחזקות כפולות – ללקוחות רבים יש קרנות נאמנות של בתי השקעות שונים. לעיתיםך רבות בתי השקעות שונים יחזיקו את אותם הניירות. בדרך זו, הלקוח יכול להחזיק ללא ידיעתו נייר מסוים ללא בחירה שלו ובלי יכולת להבין מה המשקל של בתיק.
- בניית אסטרטגיה נכונה – לקוחות לא תמיד בונים אסטרטגיה שמסתכלת על כלל הצרכים שלהם. לקוח עם טווח השקעה קצר וטווח השקעה ארוך יכולים להשקיע אחרת. כך גם העדפה לסיכון.